ساتیشو

معرفی انواع گلدوزی

محبوبه

4 اردیبهشت 1402

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

 انواع گلدوزی

گلدوزی یکی از هنرهای زیبایی است که توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است.گلدوزی عملی است که طی آن بر روی پارچه طرح هایی برجسته دوخته شده که جنس نخ ها بسته به ظرافت و میزان پر بودن طرح میتواند ابریشمی ، نخ اکرلیک و  یا نخ معمولی باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

اگر شما هم علاقه مند به یادگیری هنر گلدوزی هستید و از آن کسب درآمد کنید ما در ساتیشو دوره آنلاین آموزش گلدوزی را تهیه کرده ایم در این دوره صفر تا صد مباحث از معرفی ابزار تا دوخت های متنوع آموزش داده شده و شما به راحتی و در خانه می توانید از پکیج آموزشی گلدوزی استفاده کنید.

انواع گلدوزی

هنر گلدوزی انواع متفاوتی دارد که در فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف از آنها استقبال می‌شود. از این گلدوزی‌ها می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

گلدوزی ردورک

در این نوع گلدوزی که در آمریکا رواج دارد، بیشتر از نخ قرمز استفاده می‌شود و طرح‌ها معمولا روی پارچه‌های سفید کار می‌شوند.

گلدوزی دورک

گلدوزی شماره‌دوزی

این نوع دوخت که از انواع گلدوزی‌ها به حساب می‌آید، به دوخت ضربدری هم معروف است. در این نوع گلدوزی، می‌توانید از طرح‌های مختلف و زیبایی که در بازار ارائه شده است، بخرید و با استفاده از نخ‌های رنگی و دوخت ضربدری، کل طرحتان را پر و شماره‌دوزی‌تان را تکمیل کنید. این نوع گلدوزی بسیار ساده و بی‌دردسر است.

گلدوزی شماره دوزی

گلدوزی طرح‌های مشکی

در این نوع گلدوزی که ریشه اسپانیایی دارد، از پارچه سفید و نخ‌های سیاه استفاده می‌شود.

گلدوزی طرح های مشکی

گلدوزی شمعدانی

در این نوع گلدوزی، از پارچه‌ و نخ‌های سفید استفاده می‌شود. تمام طرح‌ با استفاده از تعداد زیادی از دوخت‌های گره‌ای تکمیل می‌شود.

بیشتر ببینید
ملیله کاغذی جدید و شیک

گلدوزی شمعدانی

گلدوزی با استفاده از نخ پشمی تابیده

این نوع گلدوزی می‌تواند طرح‌ها را بسیار برجسته و زنده نشان دهد. درواقع، در این نوع گلدوزی فقط از نخ‌های پشمی و بیشتر از دوخت زنجیره‌ای استفاده می‌شود.

گلدوزی طرح های پشمی

گلدوزی آراسن

در این نوع گلدوزی، طرح‌ها روی پارچه‌های ابریشمی و پشمی کار می‌شوند. رنگ‌های زیبا در این گلدوزی چشم‌نوازند.

گلدوزی دستی

 گلدوزی برزیلی

گلدوزی برزیلی نوعی گلدوزی بسیار رنگارنگ است که در آن طرح‌های گل دارای بعد و با نخ‌های بسیار براق کار می‌شود تا آثار هنری خیره‌کننده‌ای ساخته شود. شادابی رنگ‌های به کار رفته در این گلدوزی و دوخت‌های برجسته از مهمترین ویژگی‌های این کار است.

همچنین ببینید : ایده گلدوزی برزیلی 

 

 گلدوزی برزیلی

گلدوزی ساشیکو

این نوع گلدوزی، بومی کشور ژاپن است. طرح‌های آن بسیار ساده هستند و با استفاده از دوخت شلال گلدوزی می‌شوند. در این نوع گلدوزی، می‌توان طرح‌های بسیار زیبایی خلق کرد.

گلدوزی ساشیکو

گلدوزی ساشیکو

| امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها