ساتیشو

پارافین تراپی در منزل بدون دستگاه

علی

12 اردیبهشت 1402

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

پارافین تراپی در خانه بدون دستگاه و با روشی ساده

امروزه همه به دنبال روش های زیبایی آسان، ایمن و در عین حال کارساز و موثر می گردند. روش هایی که به سادگی با کمترین عوارض در منزل قابل انجام باشد. پارافین تراپی نیز یکی از این روش هاست که می تواند در منزل بدون هیچ دستگاهی انجام شود.

پارافین چیست؟

پارافین ماده ای بی رنگ، سخت و سفید است که از هیدروکربن اشباع ساخته شده است. از درمان پارافین یا پارافین تراپی در مراکز ماساژ، اسپا و سالن های مراقبت از پوست برای درمان لایه برداری دست و پا و غیره استفاده می شود. پارافین تراپی طرفداران زیادی دارد، زیرا این ماده بدون بو، بی رنگ و بی مزه است و به همین دلیل برای کسی آزار دهنده نیست. جدا از فوایدی که برای پوست دارد، برای تسکین درد مفاصل و عضلات نیز مفید و کاربردی است.

هزینه پارافین تراپی

معمولا خدمات درمانی پوست هزینه های بالایی دارند اگر شما جزء افرادی هستید که هزینه برای شما اهمیتی ندارد می توانید این کار را در مراکز درمانی پوست انجام دهید گفتنی است که این کار در سالن های آرایشی هم با هزینه کمتر انجام می شود.

پارافین تراپی در منزل

همچنین ببینید: آموزش پارافین تراپی

فواید پارافین تراپی:

پارافین دارای خواص بهداشتی و درمانی مختلفی است. پارافین یک نرم کننده طبیعی است و به نرمی و لطافت پوست دست و پا و حتی صورت کمک می کند. استفاده از پارافین بر روی پوست باعث ایجاد رطوبت می شود و پس از پارافین تراپی، رطوبت ایجاد شده در پوست حفظ و نگهداری می شود. همچنین نقش مهمی در بازکردن منافذ پوست و از بین بردن سلول های مرده دارد و باعث شادابی و لطافت پوست می شود.

بیشتر ببینید
61 مدل رنگ موی عروس جدید 2023

پارافین دارای فواید درمانی هم است مانند درمان روماتیسم مفصلی، فیبرومیالژیا و سایر مشکلات حرکتی در مفصل . درواقع پارافین درمانی مانند گرما درمانی عمل می کند و گردش خون را افزایش می دهد، ماهیچه ها را شل می کند و سفتی مفاصل را کاهش می دهد. همچنین اسپاسم یا گرفتگی عضلات و التهاب ناشی از رگ به رگ شدن و کشیدگی مفاصل را درمان می کند.

عوارض پارافین تراپی

هر کار درمانی در کنار فوایدی که دارد می تواند کم و زیاد عوارض هم داشته باشد و پارافین تراپی هم از ان قائده مستثنا نیست. اگر فکر می کنید پوست حساسی دارید بهتر است پارافین تراپی را در یک مرکز درمانی معتبر انجام دهید. از عوارض احتمالی پارافین تراپی می توان به سوزش، خارش، حساسیت پوستی و حتی تهوع و سر درد اشاره کرد.

همچنین در صورتی که زخمی روی پوست خود دارید بهتر است تا بهبودی زخم صبر کنید زیرا پارافین از مشتقات نفتی است و ورود آن از طریق زخم به بدن بسیار خطر ساز است.

عکس قبل و بعد پارافین تراپی

بعد از انجام پارافین تراپی پوست شما جوان و روشن تر می شود.

پارافین تراپی دست

پارافین تراپی دست

پارافین تراپی پا

پارافین تراپی پا

مراحل پارافین تراپی در منزل

وسایل مورد نیاز:

پارافین، دو ظرف داخل هم برای آب کردن پارافین ها، پیمانه، وغن، ظرف پلاستیکی، دماسنج، روغن زیتون، کیسه پلاستیکی، دستمال پارچه ای، تایمر، دستمال کاغدی، آبرسان پوست

پارافین درمانی

پارافین درمانی

مرحله اول: ذوب پارافین ها

پارافین را در قابلمه بریزید و قابلمه را در قابلمه بزرگتری قرار دهید. کف قابلمه بزرگتر آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید ۱ فنجان روغن به موم اضافه کنید و وقتی موم کاملا ذوب شد قابلمه را از روی حرارت بردارید و موم را با احتیاط داخل ظرف پلاستکی از قبل چرب شده بریزید صبر کنید تا زمانی که یک لایه موم تشکیل شود. حالا دمای موم را اندازه بگیرید. وقتی دما به حدود ۵۰ درجه سانتیگراد رسید موم آماده است.

بیشتر ببینید
رنگ مو برای موهای فر + نکات رنگ کردن موهای فر

اگر به طراحی ناخن و مانیکور و پدیکور علاقه مند هستید پیشنهاد ما به شمادوره  آموزش مانیکور حرفه ای  ساتیشو است که یک دوره جامع برای یادگیری حرفه ای مانیکور و پدیکور است. 

مرحله دوم: استفاده از پارافین

چند قطره روغن زیتون را روی قسمت مورد نظر پوست خود بریزید. تمام دست یا پا را به پارافین آغشته کنید و چند ثانیه صبر کنید تا لایه ای از پارافین روی بدن شما بنشیند. بگذارید پارافین خشک شود. پس از خشک شدن لایه پارافین، دست یا پا را برای مدت طولانی تری در پارافین فرو کنید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا حداقل ۱۰ لایه پارافین روی قسمت مورد نظر بدن شما تشکیل شود.بعد از اینکه ۱۰ لایه پارافین روی پوست شما تشکیل شد، یک کیسه پلاستیکی بزرگ روی آن قرار دهید. سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی آن را با حوله یا دستکش بپیچید.

آموزش پارافین تراپی

مرحله سوم: برداشتن پارافین

پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، پارافین را با یک دستمال نرم از روی پوست خود پاک کنید. سپس یک مرطوب کننده به پوست خود بزنید.

در آخر می توانید بعد از اتمام پارافین تراپی، پارافین های باقی مانده را با پلاستیک بپوشانید و برای دفعه بعد کنار بگذارید. البته فراموش نکنید که آن را کاملا بهداشتی بسته بندی کنید تا ایجاد آلودگی در پوست خود را به حداقل برسانید.

| امیدواریم از دیدن این مطلب لذت برده باشید. |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

3/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها