آموزش پارافین تراپی در منزل

پارافین کاربرد زیادی برای مصارف زیبایی و درمانی دارد. این ماده بی‌رنگ و بی بو علاوه بر کمک به نرمی و زیباتر شدن پوست می‌تواند در درمان دردهای عضلانی نیز اثرگذار باشد. به دلیل مزایای فراوان استفاده از پارافین،پارافین تراپی که جهت درمان درد و افزایش نرمی و زیبایی پوست دست و پا انجام می‌شود طرفداران زیادی دارد.پارافین تراپی در خانه کار مشکلی نیست ولی نیاز به داشتن آگاهی هایی جهت انجام درست آن و نیز جلوگیری از آسیب زدن به خود می باشد. قبل از هر کار ذکر این مطلب ضروری است که برای انجام پارافین تراپی در خانه یا هر جای دیگر بهتر است که از دستگاه پارافین تراپی که مخصوص این کار ساخته شده استفاده نمایید زیرا دستگاه پارافین تراپی قادر به حفظ پارافین تا درجه حرارت مشخصی می باشد که هم پارافین در حالت گرم و مذاب باشد و هم حرارت آن به حدی که سبب سوختگی پوست می شود نرسد. اما در صورتی که دستگاه پارافین تراپی در منزل ندارید ، می توان از یک قابلمه یا تابه هم برای این منظور استفاده نمود ، اما ما این کار را توصیه نمی کنیم.برای انجام پارافین درمانی حتما باید از پارافین بهداشتی مخصوص این کار استفاده نمود. زیرا پارافین های غیر بهداشتی نظیر پارافین شمع سازی محتوی مواد سمی و زیان آور برای پوست و سلامت بدن بوده و می تواند نتیجه عکس داشته باشد.

آموزش پارافین تراپی در منزل

همچنین ببینید: رشد سریع مو در خانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

پارافین تراپی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پارافین تراپی در سالن‌های زیبایی و مراکز اسپا از طریق یک فرآیند ساده با عنوان “انتقال حرارت” انجام می‌شود. برای پارافین تراپی دست یا پا یا صورت ، ابتدا پارافین در تشت مخصوص ذوب شده و سپس بر روی قسمت مد نظر قرار داده می‌شوند. پارافین فورا جامد و سفت شده و حرارت و رطوبت را در آن قسمت محبوس می‌کند. در نهایت لایه‌های پارافین بسته شده از روی قسمت مورد استفاده کنده می‌شود.

آموزش پارافین تراپی

همچنین ببینید: اسکراب چیست

بیشتر ببینید
بافت مو دخترانه 2024 - مدل های جدید و ترندی که هیچ جا ندیدی

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

نحوه انجام پارافین تراپی در منزل

علاوه بر سالن‌های زیبایی و مراکز اسپا، می‌توانید پارافین تراپی را در منزل خودتان انجام بدهید. جهت انجام پارافین تراپی در منزل به این مواد نیاز دارید:

1- برای انجام پارافین تراپی دست ، ابتدا دستان خود را به خوبی با آب و صابون بشویید. این کار علاوه بر این که منافذ پوست را باز می کند ، همچنین مانع از آلوده شدن پارافین برای استفاده در دفعات بعدی می شود.

2- مقدار مناسبی پارافین بهداشتی مخصوص پارافین درمانی را درون دستگاه پارافین تراپی قرار دهید. اگر فاقد دستگاه هستید ، قالب های پارافین را داخل قابله قرار داده و به روش بن ماری آن را حرارت داده و ذوب کنید.

3- پیش از پارافین تراپی دست را با کرم مرطوب کننده یا روغن های گیاهی نظیر روغن زیتون یا روغن نارگیل آغشته نمایید تا پارافین بعد از خشک شدن ، به راحتی از روی پوست جدا شود.

4- دستگاه پارافین تراپی قادر به تنظیم حرارت پارافین است ولی چنانچه از قابله و گاز استفاده می کنید ، دمای آن را با دماسنج اندازه گیری نمایید. حرارت 50 درجه سانتیگراد برای این منظور مناسب است.

5- حال دست خود را درون پارافین مذاب فرو ببرید. حتما انگشتان دست از هم باز باشد تا پارافین تمام پوست دست را فراگیرد.

6- دست خود را پس از چند ثانیه خارج کرده و کمی صبر کنید تا پارافین تا حدودی سفت و جامد شود.

7- مراحل 5 و 6 را چندین مرتبه تکرار کنید. در نتیجه یک لایه ضخیم و مات از پارافین روی دست تشکیل می شود که به خوبی حرارت را در خود ذخیره کرده است.

8- دست خود را به همراه پارافین روی آن داخل یک کیسه پلاستیکی قرار داده و سپس یک دستکش حوله ای به آن بپوشانید.

9- پس از ده تا پانزده دقیقه می توانید پارافین را از پوست جدا کرده و پارافین اضافی را به داخل دستگاه برگردانید تا برای دفعات بعد استفاده شود.

همین مراحل را برای دست دیگر نیز تکرار کنید. هفته ای یک تا دو مرتبه پارافین تراپی در خانه انجام دهید و از لطافت پوست خود لذت ببرید. انجام پارافین تراپی دست در خانه یک روش عالی و ارزان قیمت جهت جوان سازی و حفظ لطافت پوست دستان شما است.

بیشتر ببینید
مدل طراحی ناخن پاییزی

پارافین تراپی برای پا نیز به همین صورت انجام می شود.

اما برای صورت، صورت را به طور کامل تمیز و سپس خشک نمایید. مرطوب کننده زده و روی پوست ماساژ دهید. روغن های چرب تقویت کننده پوست مانند روغن زیتون هم قابل استفاده می باشد. سپس گاز استریل یا در صورت امکان پد مخصوص پارافین تراپی را روی صورت فیکس نمایید.روی صورت را مقداری پارافین بمالید و این کار را چند بار انجام دهید تا لایه ای ضخیم ایجاد شود. بعد از 15 الی 20 دقیقه ماسک را بردارید و صورت را با کرم ماساژ دهید تا رطوبت آن تامین شود.

همچنین ببینید: آموزش مانیکور ناخن

آموزش پارافین تراپی صورت

نکات مهم انجام پارافین تراپی در منزل

حتما قبل از آغشته کردن دست یا پا به پارافین دمای آن را چک کنید. برای لایه‌های بعدی قسمت مد نظر را به اندازه دفعه اول عمیقا داخل پارافین فرو نبرید، چون ممکن است پارافین داغ به داخل لایه اول نفوذ کرده و باعث سوختگی شود.

پارافین را در مایکروفر آب نکنید. پارافین دمای ذوب پایینی دارد و روش گفته شده بهترین راه برای آب کردن آن است. حرارت مایکروفر می‌تواند باعث آتش گرفتن پارافین بشود.

در صورتی که روی پوستتان جوش یا زخم باز دارید از پارافین تراپی استفاده نکنید.

مزایای پارافین تراپی

 افزایش انعطاف پوست

 رطوبت رسانی عمیق

 تسکین ورم مفاصل

 افزایش نرمی پوست

 از بین بردن سلول‌های مرده پوست

پارافین تراپی

عوارض جانبی پارافین تراپی

پارافین مورد استفاده جهت پارافین تراپی کاملا طبیعی و بدون ضرر بوده و با توجه به دمای پایین ذوب آن، باعث سوختگی و آسیب پوست دست و پا نمی‌شود. با وجود این، اگر پوست حساسی دارید ممکن است حرارت پارافین باعث ایجاد خارش و قرمزی روی پوستتان بشود. در صورتی که این مشکلات را دارید بهتر است پارافین تراپی انجام ندهید.

| امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید |