ساتیشو

چطور جشن سیسمونی بگیریم؟

مصطفی

۲۷ بهمن ۱۳۹۹

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

چطور جشن سیسمونی بگیریم

بسیاری از جشن‌هایی که قبل یا بعد از بارداری در چند سال اخیر مرسوم شده، مراسم‌هایی با عمر کوتاه هستند و چند سالی است که پا به فرهنگ ما گذاشته‌اند. اما یکی از جشن‌هایی که در این لیست اهمیت زیاد و قدمت بالایی دارد، جشن سیسمونی است. در حقیقت در میان دنیایی از جشن‌های جدید، جشن سیسمونی یک مراسم قدیمی است. در این مراسم افرادی برای دیدن سیسمونی می‌آیند. اما مهم‌ترین هدف جشن سیسمونی ابراز خوشحالی برای ورود یک تازه وارد به خانواده و همراهی با مادر او است. اگر به زودی مادر و پدر می‌‌شوید اما نمی‌دانید که چطور جشن سیسمونی بگیرید، این مطلب را از دست ندهید. همه نکات کوچک اما مهمی که جشن شما را از یک مهمانی ساده به بهترین جشن سیسمونی تبدیل می‌کند در ادامه به شما گفته‌ایم.

جشن سیسمونی چه زمانی برگزار می‌شود؟

اصلی‌ترین عاملی که می‌تواند در برنامه‌ریزی جشن سیسمونی نقش تعیین کننده داشته باشد، زمان است. در حقیقت این جشن باید در یک بازه زمانی خاص برگزار شود. علت اهمیت زمان این است که هدف از این جشن بدرقه مادر برای گذراندن ماه‌های پایانی بارداری است. از طرفی جشن سیسمونی که به آن جشن بیبی شاور نیز می‌گویند، زمانی برگزار می‌شود که لوازم اتاق و سیسمونی بچه کاملا فراهم و چیده شده باشد. به همین دلیل باید این جشن را بعد از تعیین دقیق جنسیت، تکمیل وسایل سیسمونی و چیدمان کامل اتاق او تدارک ببینید.

همچنین در ماه آخر بارداری و به ویژه در دو هفته نهایی ممکن است مادر شرایط پذیرایی از مهمان و برگزاری جشن را نداشته باشد. حتی اگر جشن پر از تجملات ندارید و هدف شما خرید کیک آنلاین و یک پذیرایی ساده از اعضای خانواده‌تان است، این جشن را با نهایت حوصله و در زمانی به دور از استرس تولد نوزاد برگزار کنید. با توجه به این موضوع بهترین زمان برای برگزاری جشن سیسمونی، چهار تا شش هفته قبل از تولد نوزاد است.

جشن سیسمونی

لیست مهمانان جشن سیسمونی؛ چه کسانی را دعوت کنیم؟

برای اینکه برنامه ریزی‌های جشن به درستی پیش برود، حداقل از دو هفته قبل لیست مهمانان خود را روی کاغذ بنویسید. این کار به شما کمک می‌کند تا با آرامش بیشتری برنامه ریزی کنید و همینطور برای خرید لوازم موردنیاز مهمانی دید درستی داشته باشید. برای تهیه لیست مهمانان قبل از هرچیز باید به فضای خانه توجه کنید. همچنین باید به این نکته توجه کنید که در تدارک یک مهمانی کوچک و خودمانی هستید یا می‌خواهید جشن سیسمونی فرزندتان را با یک مهمانی باشکوه جشن بگیرید.

هر فردی که در دایره علاقه شماست می‌تواند مهمان جشن بیبی شاور باشد. معمولا این جشن به همراه خانم‌های فامیل برگزار می‌شود و خانواده‌های پدر و مادر در آن شرکت دارند. اما اگر فضا و امکانات کافی برای پذیرایی دارید، می‌توانید میزبان دوستانتان نیز باشید. پیشنهاد ما به شما این است که با توجه به شرایط مادر در ماه‌های آخر بارداری، جشن سیسمونی را جمع و جور و به همراه عزیزترین اعضای خانواده جشن بگیرید و ماندگار کنید. تدارکات بیشتر را می‌توانید بعد از تولد نوزاد و آرامتر شدن شرایط ببینید. برای مثال دوستان خود را به جای جشن سیسمونی، به یک ماهگی فرزند خود دعوت کنید و با یک کیک ماهگرد نوزاد و یک پذیرایی ساده ورود نوزاد را جشن بگیرید.

چطور جشن سیسمونی بگیریم؟

ایده‌هایی برای پذیرایی جشن سیسمونی؛ جشنی که با خاطره شیرین ابدی

بخش مهمی از تدارکات جشن، پذیرایی است. در حقیقت اصلی‌ترین هزینه و انرژی در این بخش صرف می‌شود و می‌تواند مهمانی بیبی شاور را به یک دورهمی مورد علاقه تبدیل کند. قبل از هرچیز مهم‌ترین پرسش این است که آیا در جشن تعیین جنسیت باید با شام یا ناهار از مهمانان پذیرایی کنیم؟ پاسخ به این سوال کاملا به سلیقه و سبک مهمانی‌های شما وابسته است.

اما اغلب جشن سیسمونی بعد از وعده ناهار و در ساعت‌های بعداز ظهر برگزار می‌شود و پذیرایی در آن با میان وعده اتفاق می‌افتد. با این انتخاب هم دغدغه کمتری دارید و هم زمان مفید برای برگزاری جشن و گپ و گفت بیشتر خواهد بود. اما برای اینکه یک پذیرایی منحصر به فرد داشته باشید، نکات زیر را به خاطر بسپارید.

1-     میز پذیرایی مهمانی را فراموش نکنید

وجود میز پذیرایی در یکی از کنج‌های اتاق پذیرایی، هم نمایی زیبا و لوکس به مهمانی شما می‌دهد و هم کار شما را برای برگزاری جشن سیسمونی ساده‌تر می‌کند. روی این میز می‌توانید خوراکی‌هایی مانند کاپ کیک‌ها، کیک اصلی جشن سیسمونی، ظرف میوه، شکلات و ظروف پذیرایی را قرار دهید. برای اینکه نمای میز زیباتر باشد می‌توانید از قبل یک تم خاص را برای مهمانی انتخاب و میز را با کمک آن تزیین کنید.

چطور جشن سیسمونی بگیریم؟

2-     بهترین میان وعده برای جشن سیسمونی چیست؟

اگر قصد آماده کردن میان وعده در جشن سیسمونی را دارید، غذاهای ساده را انتخاب کنید. لازانیای تک نفره، سالاد ماکارانی یا الویه، اسنک‌های کوچک با طعم‌های متفاوت و انواع ژامبون می‌توانند میز میان وعده شما را به یک میز خوشمزه و رنگارنگ تبدیل کنند.

اما اگر فرصت یا انرژی کافی برای آماده کردن این غذاها را نیز ندارید، می‌توانید فینگرفود خریداری کنید. در حقیقت همانگونه که سفارش فینگر فود برای تولد انتخاب دقیق و شیکی است، برای جشن‌هایی مانند جشن سیسمونی نیز کاربرد زیادی دارد. چرا که هم به میز پذیرایی شما جلوه لوکسی می‌دهد و هم صرف آن برای مهمانان ساده‌تر است.

پذیرایی نهایی با گیفت‌های نوزادی در جشن سیسمونی

به دنیا آمدن فرزند می‌تواند خاص‌ترین اتفاق در زندگی شما باشد. بنابراین از این روز مهم و زیبا یک یادگاری به جا بگذارید. تهیه گیفت برای جشن سیسمونی می‌تواند یادگاری هوشمندانه و زیبایی برای شما و مهمانانتان باشد. گیفت‌های نمدی با طرح‌های متفاوت، شیشه‌های کوچک با کاغذ خاطرات و کوکی‌هایی با طرح نوزاد می‌توانند زیبایی میز پذیرایی را چند برابر کنند.

چطور جشن سیسمونی بگیریم؟

خرید کیک جشن سیسمونی با طرح‌های فانتزی و خاص؛ طعم شیرینی که به یاد می‌ماند

کیک سیسمونی اصلی‌ترین پذیرایی در این جشن است. در حقیقت با تهیه کیک در این دورهمی لحظات شیرین انتظار با زیبایی بیشتری سپری خواهد شد. برای خرید کیک با طرح دلخواه خود به شما سفارش کیک از کیک ویترین را پیشنهاد می‌کنیم.

کیک ویترین یکی از معتبرترین مراکز خرید انواع کیک به صورت آنلاین و حضوری است. برای سفارش کیک می‌توانید به سایت کیک ویترین سر بزنید و طعم و طرح دلخواه را از میان محصولات انتخاب کنید. همچنین برای ثبت کیک با طرح خاص کافی است با شماره 021-66567512 تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

4.5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها