سرم جوانساز چیست ؟

امروزه زیبایی و جوان بودن پوست برای خیلی از افراد جزو دغدغه های روزانه آن ها شده است و برای داشتن پوستی زیبا و جوان، هزینه های زیادی را صرف می کنند. عواملی همانند ژنتیک، تاثیرات محیطی، سبک زندگی و … همگی از عواملی هستند که باعث پیری پوست می شوند که البته نمی توان از تاثیراتی که روند گذر سن بر روی پوست می گذارد نیز چشم پوشی کرد. با این حال، افزایش تولید کرم های آرایشی و بهداشتی با تکنولوژی در حال توسعه امروزی می تواند این روند را کند تر کند. استفاده از این محصولات به صورت مداوم و در زمان درست کمک می کند تا پوست شما جوان تر و شاداب تر به نظر برسد. بنابراین ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که منظور از استفاده درست و به موقع از این محصولات یعنی چه؟

همچنین ببینید : 4 روش خانگی از بین بردن جوش سرسیاه

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

روش های جوانسازی پوست چیست؟

روش‌های جوان‌سازی پوست را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد، روش هایی که در زمینه پزشکی بوده و نیاز است تا برای درمان علائم پیری پوست خود به متخصصان پوستی مراجعه نمایید و روش دوم استفاده از محصولات مراقبت از پوست می باشد که بسیار راحت تر بوده و هزینه کمتری دارد ولی نسبت به روش اول نیازمند به مدت زمان طولانی تری می باشد تا بتواند به درمان پیری پوست شما کمک نماید.

یکی از محصولات مراقبت از پوست سرم های پوست هستند که در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می دهیم.

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

سرم پوست چیست؟

سرم پوست یکی از محصولات مراقبت از پوست می‌باشد که نسبت به نرم کننده‌ها و مرطوب کننده‌ها تاثیرگذاری بیشتری دارد. و از مواد تشکیل دهنده فعال تشکیل شده اند و نسبت به کرم ها قابلیت جذب بالاتری دارند. پاک کننده ها و مرطوب کننده ها معمولاً بین 5 تا 10٪ ماده فعال دارند . ماده ی فعال سرم ها می تواند تا 70٪ باشد و این بدان معناست که سرم ها واقعا نتیجه بخش هستند . اگر به دنبال صاف کردن صورت ، کاهش خطوط ریز ، روشن تر کردن ، محکم کردن پوست و یا رهایی از نقاط تاریک و لکه های پوستی هستید از سرم های پوستی غافل نشوید. برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند بهترین گزینه است .برخلاف مرطوب کننده های سنتی (که می تواند یک لایه منافذ در پوست باقی بگذارد) ، سرم ها دارای قوام آبکی هستند و بسیاری از آنها به جای اینکه در روغن محصور باشند مبتنی بر آب هستند. این بدان معناست که آنها خیلی سریعتر و بدون هیچ گونه باقیمانده ای جذب پوست شما می شوند .

باوجود اینکه سرم ها حاوی ترکیباتی هستند که به مرطوب ماندن پوست و از بین بردن چروک صورت کمک میکنند اما این نکته را باید در نظر گرفت که سرم را نباید جایگزین مرطوب کننده و دیگر محصولات مراقبتی پوست کرد .

سرم‌ها معمولا بافت سبک‌تری نسبت به سایر کرم‌ها و لوسیون‌ها دارند، به همین دلیل جذب آن‌ها سریع‌تر از انواع کرم‌ها خواهد بود. این محصولات بهداشتی و مراقبتی، معمولا بافت مایعی داشته و هیچ‌گونه احساس چربی ایجاد نمی‌کنند. بنابراین حتی برای افراد دارای پوست چرب و حساس نیز قابل استفاده هستند.

بیشتر ببینید
چجوری ژلیش ناخن رو پاک کنیم

سرم پوست انواع مختلفی دارد که هرکدام دارای هدف و ترکیبات منحصر به فردی هستند. برخی از سرم ها به روشن شدن پوست و یا کاهش لکه‌ها کمک می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بر تقویت آبرسانی یا مبارزه با علائم پیری تمرکز دارند.

سرم ضد چروک یا سرم ضد افتادگی، مایع غلیظ سرشار از ترکیبات فعال است که می‌تواند باعث کاهش چین و چروک شود. معمولا ماده موثر در ترکیبات سرم‌ها، از انواع کرم‌ها بیشتر است و به همین خاطر، سرم‌ها تاثیرگذاری سریع‌تری نیز دارند. سرم ضد چروک و جوان ساز حاوی مواد مؤثر گیاهی جهت محافظت از فاکتورهای رشد سلولی در پوست است .

سرم جوانسازی حاوی مواد و ترکیباتی می باشد که می تواند بازسازی و کلاژن سازی پوست صورت را انجام نماید. ترمیم کردن پوست با رفع چین و چروک بوده و مقدار آنتی اکسیدان هایی که در این سرم های جوانساز موجود هستند می توانند رادیکال های آزاد را که باعث ضربه زدن به پوست شما شده اند را از بین ببرند. برای اینکه بتوانید از یک سرم جوانساز با ترکیبات عالی بهره ببرید می توانید از سرم جوانساز استفاده نمایید که حاوی ویتامین های لازم برای جوان تر کردن پوست شما می باشد.

همانطور که می دانیم پوست هر فردی با فرد دیگر متفاوت بوده و ممکن است کرم های مختلف نتیجه های مختلفی روی پوست افراد از خود نشان دهند. سرم های جوانسازی پوست به دلیل مزایای زیادی که دارند می تواند انتخاب بسیار خوبی برای پوست افرادی باشد که دوست دارند جوان بماند. نتیجه مثبت استفاده از این سرم ها بعد از طی دوره استفاده از آن مشخص می شود و می توانید از یک متخصص پوست در مورد نحوه استفاده از آن مشورت بگیرید.

بهترین سرم جوانساز پوست کدام است؟

1.زمانی یک سرم جوانساز پوست برای پوست شما مطلوب است که با پوست شما سازگاری داشته باشد.

2.برای این که بتوانید نتیجه خوبی از استفاده از سرم جوانساز بگیرید باید دقت نمایید که آن را از نمایندگی و سایت های معتبر تهیه نمایید و به هر تبلیغی که در مورد این سرم ها می شود اعتماد نکنید. 3.سرم جوانساز باید به میزان مناسب و همچنین در دوره های زمانی که مشخص شده است استفاده شود تا بتوان از آن نتیجه عالی را مشاهده نمود. 4.تاثیرگذاری محصولات کرم وسرم های پوستی باید به صورت مداوم باشد و در دوره طولانی مدت استفاده شود تا تاثیر آن دیده شود.

یکی از محبوب ترین سرم جوانسازی صورت، سرم ویتامین سی است که میتواند تاثیرات مثبت خیلی زیادی روی پوست داشته باشد. این سرم ضد پیری و باعث لطافت، درخشندگی و صاف شدن پوست میشود. معمولا کسانی که ویتامین سی زیادی را از طریق رژیم غذایی دریافت نمیکنند، از این سرم ها برای تامین ویتامین سی مورد نیاز پوستشان استفاده میکنند. از مهم ترین دلایل استفاده روزانه از این سرم جوانسازی پوست، میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

مزایای سرم های پوست

  1. کلاژن و ویتامین C ، بافت پوست شما به طرز چشمگیری بهبود می دهد.
  2. پوست شما محکم تر و نرم تر می شود و این باعث میشود پوست شما جوان تر به نظر برسد.
  3. لکه ها ، زخم ها ، جوش ها و سایر علائم کمتر وجود خواهد داشت .
  4. استفاده منظم از سرم موجب روشن تر شدن پوست و از بین رفتن لکه ها می شود.
  5. سرم ها باعث کاهش منافذ باز میشوند .
  6. سرم ها به نوبه خود باعث کاهش جوش های سرسیاه و سرهای سفیدتر می شود.
  7. با استفاده از سرم ها ، التهاب ، قرمزی و خشکی کمتری دارید .
  8. هزینه کمتر در برابر نتیجه بهتر
بیشتر ببینید
50 مدل بافت مو مجلسی دخترانه و زنانه

بهترین برند های سرم های جوانساز

بهترین برندهای سرم جوانسازی پوست

• سرم الارو : سرم برند Ellaro یکی از بهترین و محبوب ترین سرم های جوانسازی پوست است. این سرم محصول کشور فرانسه بوده و حدود 15 سال است که در بازار موجود است. با این وجود در همین مدت 15 ساله توانسته است با عملکرد حرفه ای که دارد، محبوبیت زیادی را به دست بیاورد. این سرم را به عنوان یک سرم چند منظوره میشناسند که افراد 15 تا 70 سال میتوانند از آن استفاده کنند.

• سرم سی گل: سرم سی گل حدود 20 سال است که  تولید میشود و کاملا ایرانی است. این سرم از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و میتواند تاثیرات مثبتی روی پوست صورت شما داشته باشد.

• سرم لافار: سرم Lafarrerr هم یکی دیگر از سرم های جوانسازی پوست است. که حدود 50 سال در بازار لوازم آرایشی و مراقبتی پوست قدمت دارد. این محصول با پوشش لیسانس لافارر در ایران تولید میشود.علاوه بر سرم های جوانسازی پوست از روغن جوانسازی پوست نیز میتوان استفاده کرد.

• سرم پوست ایو روشه: یکی از سرم های جوانسازی پوست که به صورت کاملا طبیعی و ارگانیک ساخته میشود، سرم ایو روشه (Yves- Rocher). این برند فرانسوی حدود 50 سال قدمت دارد و در 90 کشور هم به فروش میرسد.

• سرم صورت ویشی: سرم Vichy هم یه محصول فرانسوی است. که حدود 100 سال قدمت تولید دارد.

• سرم صورت بی یلندا: سرم Bielenda یکی دیگر از سرم های جوانسازی پوست است که ساخت کشور لهستان است. این سرم حدود 30 ساله که تولید شده و رایحه فوق العاده آن، باعث خاص بودن آن شده است. این سرم جوانسازی معمولا در اروپا از محبوبیت زیادی برخوردار است.

• سرم صورت ددوسنس: سرم Dado sense حدود 40 سال است که تولید میشود و مخصوص پوست های خشک و حساس است. به طور کلی از این سرم معمولا کسایی استفاده میکنند که دچار بیماری های پوستی هستند.

• سرم کلیون: برند Cliven نیز از جمله تولید کننده های سرم جوانسازی پوست بوده که تقریبا 20 سال است سرم جوانسازی را به بازار عرضه میکند. با این وجود توانسته است در همین مدت کم محبوبیت و اعتبار فوق العاده زیادی را به دست بیاورد. این برند ایتالیایی محصولات خودش را در حدود 70 کشور دنیا به فروش میرساند.

• سرم صورت آرکایا: این سرم جوانسازی حدود 20 سال است که تولید میشهود برند Arcaya یه برند آلمانی است. که معمولا محصولاتش را بدون استفاده از پارابن تولید میکند. در کشور ما هم این برند را شرکت راک توزیع میکند و آن را ضمانت میکند.