ساتیشو

آموزش رنگ مو با اکسیدان برای رنگ کردن مو در خانه

elarah

الهه

2 آبان 1402

علاقه مند به مدل و استایل

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

آموزش ترکیب رنگ مو با اکسیدان

همه خانم ها حداقل یک بار رنگ کردن موها در خانه را امتحان کرده اند و یا تصمیم به انجام آن گرفته اند. این کار اگر به روش درست انجام شود بهترین نتیجه را برای شما خواهد داشت و همچنین صرفه جویی بسیاری در هزینه هایتان می شود.

آموزش رنگ مو با اکسیدان

چرا باید از اکسیدان استفاده کنیم؟

اکسیدان در فرایند تغییر رنگ مو باعث اکسید شدن رنگ مو می شود. بدون حضور و استفاده از آن اجزا رنگ مو به خوبی نمی توانند کار خود را انجام دهند و به همین علت رنگ مو دائمی و مناسب ایجاد نمی شود.

همچنین استفاده از اکسیدان به ثابت ماندن رنگ مو و ماندگاری آن پس از شست و شو کمک می کند.

همچنین ببینید: آموزش رنگ كردن مو با حنا

لوازم لازم رنگ مو با اکسیدان در خانه

1- رنگ مو از برند دلخواه

2- اکسیدان مورد نیاز

3- کاسه و برس رنگ

4- دستکش و کلاه پلاستیکی

مضرات اکسیدان

اکسیدان جزء مواد شیمیایی است و بدهی است که استفاده از آن در دراز مدت و یا به صورت مکرر بی ضرر نخواهد بود. از جمله مضرات اکسیدان می توان به خشک شدن، شکننده شدن و در نتیجه به دنبال این دو مورد وزی مو اشاره کرد.

مقدار اکسیدان در رنگ مو

انواع اکسیدان

اکسیدان یکی از مواد مهم برا رنگ کردن مو است و کاری که اکسیدان در فرایند تغییر رنگ مو انجام می دهد شکستن رنگ طبیعی مو و جایگزین شدن آن با رنگ جدید است. پراکسید هیدروژن ماده پایه اکسیدان است.

بیشتر ببینید
با ناخن قرمز دستاتو جذاب تر کن - 33 مدل طراحی ناخن قرمز

اکسیدان 6 درصد

این اکسیدان محلولی است با 6 درصد پراکسید هیدروژن و معمولا بیشتر برندها از اکسیدان 6 درصد به عنوان پایه ثابت برای رنگ کردن موها استفاده می کنند. این اکسیدان بیشتر برای رنگ موهای تیره و بدون لکه توصیه می شود. اکسیدان 6 درصد برای موهای تا پایه 4 مناسب است.

اکسیدان 9 درصد

اکسیدان 9 درصد که مقدار پراکسید هیدروژن آن 9 درصد است به دلیل غلظ زیاد آن قدرت روشن کنندگی بالایی دارد. برای پوشش و رنگ پذیری بهتر موها در رنگ های روشن استفاده از این اکسیدان پیشنهاد می شد. اکسیدان 9 درصد برای موهای پایه 5 تا 10 مناسب است.

اگر شما هم از آن دسته بانوانی هستید که به دنبال مستقل شدن و کسب درآمد هست و به یادگیری حرفه های آرایشگری پولساز مثل رنگ مو علاقه مند هست پیشنهاد ما به شما دوره جامع آموزش صفر تا صد رنگ مو ساتیشو هست.

برای دریافت و خرید دوره فقط کافیه کلیک کنید.

چه مقدار اکسیدان به رنگ مو اضافه کنیم

چه مقدار اکسیدان به رنگ مو اضافه کنیم

مقدار اکسیدان در رنگ مو را برای ترکیب بهتر است از کاتالوگ و توضیحات بسته بندی هر محصول انتخاب کنید. اگر به دستورالعمل ها دسترسی ندارید می توانید از میزان یک و نیم واحد اکسیدان به ازای یک واحد رنگ مو استفاده کنید. اما اگر میزان روشن بودن رنگ مو برای شما مهم است و می خواهید موهیتان روشن تر شود می توانید این میزان را به دو واحد اکسیدان به ازای یک واحد رنگ مو تغییر دهید.

پس از تعیین نسبت ها مواد را خوب با هم مخلوط کنید. این کار را تاجایی که دیگر هیچ تکه ای از مواد رنگ مو در کاسه رنگ وجود نداشته باشید ادامه دهید. توجه کنید که مقدار واحد رنگ مو و اکسیدان را با توجه به حجم موهایتان انتخاب کنید.

بیشتر ببینید
جدیدترین مدل های آرایش چشم فانتزی 2020

با استفاده از برس موها را از پشت سر شروع به رنگ زدن کنید و در اخر ریشه های جلوی سر را رنگ کنید. با توجه به کاتالوگ رنگ مورد نظر بین 30 دقیقه الی یک ساعت به رنگتان  زمان دهید. سپس با یک نرم کننده موها را بشویید و با باد سشوار خشک کنید تا رنگ نهایی را ببینید.

| امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها