ساتیشو

اموزش رنگ کردن مو در خانه برای مبتدی ها به صورت حرفه ای

elarah

الهه

2 آبان 1402

علاقه مند به مدل و استایل

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

آموزش کامل رنگ کردن مو در خانه

آموزش رنگ مو در خانه: رنگ کردن موها یکی از ساده ترین روش ها برای تغییر ظاهر است. هر خانمی حداقل یک بار این کار را در زندگی خود انجام می دهد. این روزها با افزایش قیمت خدمات رنگ مو در سالن های زیبایی بسیاری از خانم ها از انجام این کار صرف نظر می کنند. اما شما می توانید به راحتی و رعایت چند نکته یک رنگ مو بسیار عالی را در خانه داشته باشید.

آموزش رنگ مو در خانه

نکات قبل از رنگ کردن مو

موخوره ها را بگیرید

معمولا رنگ کردن موها در طولانی مدت باعث از بین رفتن رطوت و خشکی موها می شود. پس قبل از رنگ کردن موها به کمک یک قیچی موخوره های مورا کمتر کنید. اگر قسمت انتهای موهایتان مقدار موخوره ها زیاد است می توانید آن قسمت را کامل حذف کنید.

شناخت شماره های رنگ مو

Numbering System الگویی است که طبق آن کارخانه های تولید رنگ مو رنگ هایشان را نام گذاری می کنند. دراین الگو درجه یک تیره ترین رنگ و درجه ده روشن ترین رنگ است. رنگ های فرعی در این بین قرار میگرند. نحوه شماره گذاری آنها با یک ممیز نسبت به شماره رنگ های اصلی نشان داده می شوند. ده رنگ اصلی در همه کاتالوگ ها ثابت هستند.

شماره های رنگ مو اصلی: 1- مشکی پر کلاغی، 2- قهوه ای خیلی تیره، 3- قهوه ای تیره، 4- قهوه ای، 5- قهوه ای متوسط، 6-قهوه ای روشن، 7- بلوند تیره، 8- بلوند متوسط، 9- بلوند روشن، 10 – بلوند پلاتینی

تعیین رنگ مو و خنثی کننده آن

اینکه رنگ موی انتخابی در پایان چه نتیجه ای داشته باشد بسیار وابسته به این است که رنگ زیرین آن چه رنگی است. اگر چرخه رنگ را بشناسید به راحتی می توانید رنگ خنثی کننده رنگ مو پایه خود را بفهمید.

مثلا اگره رنگ موی شما نارنجی است گذاشتن رنگ سبز در ترکیب رنگ موی مورد استفاده موی شما را قهوه ای می کند. یا اگر موی شما تناژ زرد به خود گرفته، ریختن رنگ بنفش بر روی مو سبب از بین رفتن زردی مو می شود.

تست حساسیت برای آموزش رنگ مو در خانه

رنگ موهای شیمیایی به دلیل داشتن موادی مثل آمونیاک ممکن است برای بعضی افراد ایجاد حساسیت کنند. پس حتما قبل از استفاده مقدار از رنگ مو را روی گردن، پشت گوش و یا ساعد بگذارید. در صورت دیدن علائمی مثل قرمزی، خارش، تورم و .. یعنی شما به رنگ مو حساسیت دارید و نباید از آن استفاده کنید. البته بعضی افراد ممکن است فقط به برندهایی خاص حساسیت نشان دهند و با برند های دیگر مشکلی نداشته باشند.

بیشتر ببینید
مدل رنگ و مش مو جدید

وسایل لازم برای رنگ کردن مو در خانه

  • رنگ مو ( برند مهم نیست و شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه انتخاب کنید)
  • براش یا برس رنگ مو
  • کاسه رنگ مو
  • شانه تقسیم مو و گیره مو
  • وازلین یا کرم
  • کلاه حمام یا پلاستیکی
  • آینه
  • دستکش یکبار مصرف فاقد لاتکس

رنگ کردن موهای سفید

رنگ کردن موهای سفید بخاطر مقاوت این موها به رنگ پذیری کمی سخت است. اگر می خواهید موهای سفید خو را با یک پوشش عالی رنگ کنید پیشنهاد می کنم مطلب آموزش رنگ مو برای موهای سفید را بخوانید.

آموزش رنگ مو در خانه بدون دکلره

ازبین بردن خشکی مو بعد از رنگ کردن

همانطور که گفتیم مواد رنگ مو باعث از بین رفتن رطوبت مو می شوند و موها را خشک و وز می کند. می توانید با افزون روغن آرگان، روغن ویتامین ای و کپسول های ویتامینه مخصوص به ترکیب رنگ مویتان این اثر را کمتر کنید.

مقدار اکسیدان در رنگ مو

اکسیدان در فرایند تغییر رنگ مو باعث اکسید شدن رنگ مو می شود. بدون حضور و استفاده از آن اجزا رنگ مو به خوبی نمی توانند کار خود را انجام دهند و به همین علت رنگ مو دائمی و مناسب ایجاد نمی شود.

معمولا اکسیدان های 6 درصد و 9 درصد برای استفاده خانگی پیشنهاد می شوند. می توانید برای موها تا پایه 4 از اکسیدان 6 درصد و برای موها با پایه 5 تا 10 از اکسیدان 9 درصد استفاده کنید.

جلوگیری از ایجاد لکه های رنگ

رنگ مو چون از مواد شیمیایی تولید می شود می تواند علاوه بر موها قسمت های دیگر را هم رنگ کند. پس هنگام رنگ کردن موها حتما دورتا دور صورت و گردن را با کرم یا وازلین چرب کنید. برای انجام کار رنگ از یک لباس و زیرانداز کهنه استفاده کنید. همچنین دستکش پلاستیکی را نیز فراموش نکنید.

اگر جایی از پوستان با مواد رنگ شد به مرور زمان این رنگ پاک می شود. اگر برای پاک کردن رنگ عجله داشتید می توانید از الکل های طبی استفاده کنید.

مراحل رنگ کردن مو در خانه

1- آموزش ترکیب کردن مواد رنگ مو برای رنگ مو در خانه

در یک ظرف غیر فلزی مقدار مناسب از رنگ مو را با اکسیدان مخلوط کنید. این مقدار را باید با توجه به حجم موها انتخاب کنید. به ازای هر واحد رنگ مو بین یک واح و نیم تا دو واحد می توانید اکسیدان به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید تا جایی که تکه های رنگ مو در اکسیدان حل شوند.

بیشتر ببینید
مدلهای جدید لاک بوهو

2- تقسیم موها و شروع رنگ آمیزی مو

بعد از انجام وازلین زدن و ترکیب مواد برای رنگ آمیزی موها از قسمت پست سر شروع می کنیم و تام موها را تا 2/5 سانتی متر مانده به ریشه رنگ می کنیم.

بعد از اتمام این کار حالا سراغ ریشه ها می رویم و ریشه را رنگ می زنیم. به کمک یک کلاه پلاستیکی یا هرچیزی موها را کاملا می پوشانیم.

استفاده از باد سشوار یا بستن یک حوله روی کلاه پلاستیکی رنگ پذیری موها را بالاتر می برد. حدود 30 الی 40 دقیقه به رنگ زمان بدهید در این بین می توانید موها را ماساژ دهید و یا با یک شانه دندادنه درشت شانه کنید.

3- نحوه آبکشی موها در رنگ مو

بعد از اتمام زمان لازم برا رنگ گیری موها را با آب ولرم و یا کمی سرد کاملا شست و شو دهید.شست و شو با آب سرد باعث بسته شدن کوتیکول مو می شود و دوام رنگ مو را بالا می برد. می توانید از یک نرم کننده یا ماسک مو نیز استفاده کنید اما استفاده از شامپو پیشنهاد نمی شود. توصیه می کنیم بعد از شست و شو اولیه تا حدود سه روز موها را نشویید.

قبل از رنگ کردن موها را بشوییم یا نه؟

پیش تر خانم ها باور بر این داشتند که کثیف بودن موها برای رنگ کردن مو بهتر است. اما امروزه آرایشگر ها توصیه می کنند که حتما قبل از رنگ کردن مو، موها شسته شوند تا چربی آن گرفته شود.

آیا رنگ کردن مو در خانه خطرناک است

رنگ کردن موها در خانه امری بسیار آسان است. البته اگر نکات را رعایت نکنید ممکن است کمی دچار مشکل شوید. برای اطمینان خاطر تست حساسیت را حتما انجام دهید همچنین از مواد با کیفیت استفاده کنید تا مطمئن باشید مشکی رخ نخواهد داد.

| امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها