ساتیشو

راهنمای جامع رنگ کرن موهای سفید

elarah

الهه

۲۳ مهر ۱۴۰۲

علاقه مند به مدل و استایل

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

آموزش نحوه رنگ کردن موی سفید

رنگ کردن موی سفید: موهای سفید در طول زمان برای همه افراد ظاهر می‌شوند. این تغییرات طبیعی رنگ مو معمولاً با پیری و روند افت کروماتین در موها رخ می‌دهد. اما برای بسیاری از افراد، موهای سفید زودتر از انتظار ظاهر می‌شوند و ممکن است افراد از دید موهای سفید در سنین جوانتر ناراضی باشند. در این مقاله، ما به بررسی مراحل و نکات مهم رنگ کردن موهای سفید می‌پردازیم.

بهترین رنگ برای موهای سفید

تعریف موهای سفید – چرا موهای سفید ظاهر می‌شوند

موهای سفید به موهایی اطلاق می‌شود که از کروماتین کمتری برخوردار هستند و به علت افت کروماتین از رنگ دهنده موی ملیبودین تولید می‌شوند. موهای سفید به عنوان نتیجه‌ای از عوامل مختلف مانند پیری، ژنتیک، استرس، بیماری و تغذیه نامناسب ظاهر می‌شوند. در اینجا به بررسی عوامل مختلفی که به ظاهر شدن موهای سفید منجر می‌شوند پرداخته می‌شود.

بهترین رنگ مو برای پوشش موهای سفید

باید در نظر داشته باشید که وقتی تار مو رنگ دانه های خود را از دست می دهد دیگر رنگ های دائمی به طور کامل نمی توانند سفیدی را پوشش دهند زیرا موهای سفید مقاوت بالایی در برابر رنپ پذیری دارند. اگر می خواهید پوشش صد درصدی موهای خاکستری را در بهترین نتیجه داشته باشید می توانید از رنگ های دائمی طبیعی در تناژ گرم استفاده کنید.

همچنین ببینید: آموزش رنگ مو با اکسیدان

استفاده از رنگ های موقت بری پوشش موهای سفید

رنگ های موقت یکی داز ساده ترین روش ها برای پوشش دهی موهای سفید هستند این رنگ ها به صورت اسپری، واکس و شکل های مختلف در بازار موجود هستند و شما می توانید از آن ها استفاده کنید. اما استفاده از رنگ های موقت بخاطر ماندگاری بسیار پایین نیاز به تمدید روزانه دارد. همچنین این روش برای موهایی با حجم و قد بلند هم بسیار وقت گیر خواهد بود.

بیشتر ببینید
مدل ناخن یلدایی - جدیدترین طرح ناخن ها مخصوص شب یلدا 1402

رنگ کردن موها با درصد سفیدی کمتر از 20

اگر دصد موهای سفید شما حدود بیست درصد یا کمتر از آن است برای پوشش دهی می توانید از روش مردانساژ استفاده کنید. در این روش ابتدا موها را باید تقسیم کنید و سپس با اکسیدان 6 یا 9 درصد به کمک یک یک برس رنگ موها را کاملا به اکسیدان آغشته کنید. پس از گذشت 20 دقیقه اکسیدان را از روی موها با کمک یک حوله خشک پاک کنید. دقت کنید که به هیچ عنوان موها را نشویید. حالا رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید و طبق روش همیشگی روهای موها بزنید. گذاشتن اکسیدان روی موها باعث می شود قدرت رنگ پذیری بالا رود.

رنگ کردن موی سفید

رنگ کردن موهای سفید با درصد بیش از 20

اگر مقدار موهای سفید شا بیشتر از 20 درصد کل حج موهایتان است می توانید طبق دو روش زیر عمل کنید و بهترین پوشش دهی را داشته باشید.

رنگ کردن موهای سفید با شامپو شیمیایی

یک پیمانه دکلره را با مقدار یک و نیم پیمانه اکسیدان 6 درصد، کمی از شامپو رنگ در یک ظرف ریخته و خوب ترکیب کنید تا مواد با هم مخلوط شوند. سپس موها را به 4 قسمت تقسیم کرده و از موادی که آماده کردید به موهای خود بمالید. بین 10 تا 15 دقیقه به ان زمان دهید و روی سر خوب ماساژدهید و سپس آن را آبکشی کنید. بعد از خشک کردن موها، رنگ اصلی موردنظرتان را آماده کنید و روی موهاقرار دهید. این روش تا حد بالایی موهای سفید را پوشش می دهد.

همچنین ببینید: دیپ لایت مو چیست

رنگ کردن موی سفید با روش پیگمنت تراپی

برای انجام این روش باید رنگ کردن موها را دو بار انجام دهید. برای مثال اگر رنگ مورد نظر شما عسلی شماره 9 است، باید ابتدا موهایتان را با ترکیب رنگ طبیعی شماره 9 به صورت کامل رنگ کنید. سپس موها را کاملا بشویید و خشک کنید. عسلی شماره 9 که رنگ نهایی و موردنظرتان بود را در ظرف رنگ ترکیب کنید و به تمام موها بزنید. با استفاده از این روش می‌توانید سفیدی موها را تا مقدار قابل توجهی بپوشانید.

بیشتر ببینید
تاتو ساق دست دخترانه جدید

رنگ کردن موی سفید با حنا

حنا از مرسوم ترین راه های رنگ آمیزی موهای سفید است. که در این میان حنا هندی بهترین رنگ دهی و نتیجه را خواهد داشت. برای یادگیری نحوه رنگ کردن مو با حنا می توانید مطلب رنگ کردن مو با حنا را ببینید.

ترکیب رنگ برای موهای سفید

اگر قصد رنگ کردن موهای سفید خود را دارید و نمی دانید از چه ترکیب رنگ مویی استفاده کنید می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

ترکیب رنگ طبیعی برای موهای سفید

رنگ مو ۸ طبیعی: ½ تیوپ
رنگ شکلاتی ۵: ۱۰ سانت
رنگ سه صفر: ۱۰ سانت
رنگ دودی ۷: ½ تیوپ
واریاسیون دودی و نقره‌ای: هر کدام ۲ سانت
اکسیدان ۹ درصد

ترکیب رنگ روشن برای موهای سفید

½ تیوپ رنگ طبیعی N8
۱۰ سانتی‌متر رنگ شکلاتی N5
۱۰ سانتی‌متر رنگ سه صفر
نصف رنگ دودی N7
۲ سانتی‌متر واریاسیون دودی
۲ سانتی‌متر واریاسیون نقره‌ای
اکسیدان ۹ درصد

ترکیب رنگ مو تیره برای موهای سفید

  • مشکی پرکلاغی: ۱۰۰ میل رنگ موی C1 یا N1 + 10 میل واریاسیون آبی + ۲۰ میل واریاسیون نقره‌ای
  • قهوه‌ای تیره: ۶۰ میل رنگ نسکافه‌ای + ۳۰ میل رنگ دودی + ۲۰ میل رنگ شکلاتی + ۲ سانت واریاسیون نقره‌ای + اکسیدان شماره ۱
  • زیتونی تیره: رنگ موی زیتونی شماره ۲ و شماره ۶ + اکسیدان ۶ درصد + ۴۰ سی سی آب
  • شرابی تیره: ۵۰ میل رنگ شرابی + ۵۰ میل رنگ شکلاتی + ۱۰۰ میل اکسیدان شماره ۶

| امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها