تاسیس و راه اندازی آرایشگاه زنانه

چگونه سالن زیبایی بزنیم؟ آرایشگری و سالن های زیبایی امروزه یکی از پر درآمدترین مشاغل دنیا محسوب می شوند به همین جهت خیلی از خانم ها به سمت این شغل کشیده می شوند. اگه شما هم علاقه مند به تاسیس و راه اندازی آرایشگاه زنانه و سالن زیبایی هستید و سوالاتی در مورد نحوه ی تاسیس، شرایط جا و مکان سالن، مدارک مورد نیاز و… دارید تا انتهای این مطلب با ما همرا باشید.

برای تاسیس یک سالن زیبایی همیشه اولین قدم داشتن مهارت، تجربه و سلیقه است. بارها دیده شده که خانم‌ها حاضر هستند که مبالغ بسیار بالایی را پرداخت کنند تا یک آرایشگر ماهر و خوش سلیقه آرایش آنها را انجام دهد.

پس قبل از هرچیز به فکر افزایش مهارت و سلیقه خود باشید.

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

پس اگر میخواهید یکی از بهترین آرایشگاه‌های شهر را داشته باشید و بیشترین مشتری را داشته باشید پیشنهاد ما ارتقا مهارت و تجربه است. ما در سایت ساتیشو برای تمامی کسانی که به آرایشگری علاقه دارند دوره های کاربردی با کیفیت بالایی را تولید کرده ایم تا بتوانند با کمک ان مهارت خود را افزایش دهند. برای مشاهده دوره‌های ساتیشو کلیک کنید.

تاسیس و راه اندازی آرایشگاه زنانه

تاسیس و راه اندازی آرایشگاه زنانه

پس از آنکه مهارت لازم را برای تاسیس یک آرایشگاه را به دست آوردید باید به دنبال سایر مسائل مانند مچوزها و پروانه تاسیس، وسایل مورد نیاز، مکان مناسب برای اجاره یا خرید سالن، هزینه‌های جاری آرایشگاه زنانه و … بروید. در ادامه به همه این مسائل خواهیم پرداخت.

در صورتی که میخواهید کسب و کارتان را به تازگی شروع کنید؛ در پایان مطلب برای شما یک پیشنهاد و توصیه طلایی داریم؛ با ما همراه باشید.

خب حالا فرض ما اینست که شما مهارت کافی را کسب کرده‌اید. حالا برای راه‌اندازی آرایشگاه زنانه باید دنبال یک مکان مناسب و وسایل و تجهیزات اولیه باشید.

معمولا از ما سوال میشود که آیا برای راه‌اندازی باید از همان ابتدا مجوز و پروانه کسب داشته باشم؟ پاسخ شما خیر است. ما پیشنهاد میکنیم تا مدتی آرایشگاه را به صورت خیلی کوچک راه اندازی کنید و چندین مشتری برای خود پیدا کنید و سپس زمانیکه درآمدتان از آرایشگری مقداری افزایش پیدا کرد سراغ گرفتن مجوز و پروانه کسب بروید.

سرمایه، تجهیزات و وسایل لازم برای تاسیس آرایشگاه

میزان سرمایه و تجهیزاتی که برای آغاز به کار یک سالن آرایش مورد نیاز است بستگی به خدماتی که میخواهید ارائه بدهید و فعالیت شما دارد. اما وجود بعضی از وسایل در یک آرایشگاه زنانه لازم و ضروری است که به عنوان حداقل امکانات یک آرایشگاه در نظر گرفته می شود و شما می توانید با براورد هزینه لازم برای تهیه این امکانات بودجه مورد نیاز خود را جهت تاسیس سالن زیبایی برآورد کنید. در اینجا ما لیستی از وسایل و هزینه های سالن های زیبایی را در اختیار شما قرار می دهیم:

وسایل لازم برای تاسیس سالن زیبایی

وسایل لازم برای تاسیس سالن زیبایی

  • صندلی میکاپ
  • صندلی اصلاح
  • تجهیزات آرایش (کرم پودرف پالت سایه، پالت کانتور، …)
  • تجهیزات پیرایش (سشوار، قیچی، شانه، …)
  • تجهیزات کار با مواد
  • سرشور
  • کمد و قفسه
  • آبگرم کن
  • دستگاه کارتخوان
  • آینه
  • میز و صندلی انتظار
بیشتر ببینید
جذاب ترین مدلهای رنگ موی سال 2023

حداقل تجهیزات راه اندازی آرایشگاه زنانه موارد فوق است.

معمولا آرایشگر در این مرحله از خود میپرسند که فرضا من تجهیزات را تهیه کردم، چه موقع هزینه‌ای که برای راه‌اندازی آرایشگاه انجام داده‌ام را میتوانم جبران کنم؟ اصطلاحا دوره بازگشت سرمایه راه اندازی آرایشگاه چقدر است؟

باید توجه داشته باشید که بازگشت سرمایه شما رابطه مستقیمی با تلاش و استعداد شما دارد و هرچه عملکرد شما بهتر باشد این بازگشت سرمایه زودتر حاصل خواهد شد. طبق نظر سنجی ها به طور متوسط آرایشگران زن در ماه چیزی حدود 10 تا 12 میلیون درآمد دارند. که این مبلغ میتواند به راحتی با تبلیغات، سلیقه و مهارت شما و … تا 100 میلیون ماهانه نیز افزایش پیدا کند.

فقط توجه داشته باشید که اصل اول راه اندازی هر کسب و کاری استمرار و پشتکار است. در صورتی که ماه های اول تعداد کمی مشتری داشته باشید نباید پشتکار خود را از دست بدهید و باید سعی کنید تا با تبلیغات و ارتقا مهارت و سلیقه خود مشتریان بیشتری را برای خود جذب کنید.

معمولا برای اینکه یک آرایشگاه موفق را راه اندازی کنید حداقل یک سال زمان نیاز است.

هزینه های جاری آرایشگاه زنانه

راه اندازی سالن زیبایی علاوه بر تجهیزات و وسایل، هزینه های جاری نیز دارد. این هزینه ها بسته به میزان مصرف شما میتواند متفاوت باشد.

  • اجاره ملک
  • قبض آب، برق، گاز
  • حقوق پرسنل
  • هزینه تبلیغات
  • هزینه مواد اولیه (کرم‌ها، ژل‌ها و …)

پیشنهاد ما برای راه اندازی آرایشگاه زنانه با سرمایه کم

معمولا به کسانی که میخواهد به تازگی کسب و کار خود را شروع کنند پیشنهاد میکنیم تا از همان ابتدا با سرمایه بالا وارد نشوند. زیرا ممکن است برای جذب مشتری به مشکل بخورند.

پیشنهاد ما این است که ابتدا مقداری از ضروری ترین وسایل را تهیه کنید و این کار را در خانه خود برای آشنایان، دوستان، همسایه‌ها و اقوام انجام دهید و سپس زمانی که مشتریان ثابت خود را پیدا کردید برای تاسیس سالن زیبایی با سرمایه بالا اقدام کنید.

لازم است که باز هم تاکید کنیم، برای راه‌اندازی آرایشگاه اولین قدم داشتن بیشترین مهارت و سلیقه است. پس با گذراندن دوره های ساتیشو مهارت خود را ارتقا دهید و سپس کسب و کار خود را شروع کنید.

بیشتر ببینید
25 مدل ناخن نئون ترند - جلوه هالیوودی تابستان برای ناخن های شما

در صورتی که دوست دارید از مشاوره رایگان، توصیه‌ها، تخفیف‌ها، ایده‌های تبلیغاتی بروز و …. با خبر شوید پیشنهاد میکنیم که فرم زیر را پر کنید.

انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی آرایشگاه زنانه

یکی از مهم‌ترین مسائلی که بر روی درامد شما تاثیر مستقیمی دارد، مکان مناسب برای راه‌اندازی آرایشگاه است. در ادامه به چند نکته مهم برای انتخاب مکان آرایشگاه اشاره میکنیم.

  • مکانی را انتخاب کنید که دسترسی به آن آسان باشد. مسلما اگر آرایشگاه شما در مکانی باشد که یک خانم نتواند به راحتی به آنجا مراجعه کند با مشکلات بزرگی برای جلب مشتری همراه خواهید بود.
  • آرایشگاه خود را در پاساژها و بازارهای غیرمرتبط راه‌اندازی نکنید، آرایشگاه‌تان نزدیک تعمیرگاه مردانه و محل تجمع مردان نباشد.
  • هنگام اجاره مکان برای راه اندازی، توجه داشته باشید که حتما ساختمان آیفون تصویری داشته باشد.
  • داخل آرایشگاه نباید از بیرون ساختمان مشخص و قابل دید باشد.
  • سعی کنید در مکانی آرایشگاه خود را راه اندازی کنید که در نزدیکی آن رقبای شما نباشند. زیرا این مسئله باعث میشود که شما مجبور شوید برای قیمت با آرایشگاه‌های نزدیک خود رقابت کنید که این مسئله سود شما را تحت تاثیر قرار میدهد. حتی ممکن است که مشتریان شما جذب آرایشگاه رقیبتان بشوند.
  • یکی از بهترین مکان ها برای شروع و تاسیس آرایشگاه زنانه، مکانهایی با تراکم جمعیت بالا هستند. به عنوان مثال مجموعه آپارتمان‌های مسکن مهر یا … به دلیل داشتن تراکم جمعیت بالا مشتریان زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
  • سالن های زیبایی مجاز در استفاده از واحد های مسکونی به عنوان مکان تاسیس سالن نیستند و حتما باید از مکان هایی که پروانه تجاری دارند استفاده کنند. اما چون ارایشگری جزء مشاغل خانگی نیز محسوب می شود گاهی بعضی از بانوان از مکان های مسکونی برای دایر کردن آرایشگاه و سالن زیبایی خود استفاده می کنند.
  • در انتخاب اسم و نام سالن زیبایی خود بسیار دقت کنید تا تکراری نبوده و یا اگر از اسم تکراری استفاده می کنید قوانین استفاده از اسم مشابه را حتما مطالع کنید.
  • اگر کسی هستید که از زمان گرفتن مدرک برای آرایشگاه زنانه فنی و حرفه ای تان بیشتر از ده سال رد شده و الان قصد تاسیس سالن زیبایی دارید نگران نباشید چون این کار بدون نیاز به تمدید مدرک یا هر اقدام دیگری قابل انجام است.