آرایشگری این روزها به یکی از پردرآمدترین مشاغل تبدیل شده است. این مسئله باعث شده تا علاقه‌مندان زیادی تمایل پیدا کنند تا این رشته را بیاموزند و یا اقدام به تاسیس آرایشگاه زنانه کنند. یکی از مهم‌ترین مدارک برای آغاز به کار آرایشگری، مدرک آرایشگری زنانه است.

مدرک آرایشگری زنانه فنی حرفه ای

مدرک فنی حرفه ای آرایشگری زنانه یکی از ضروری‌ترین مدارک برای تاسیس آرایشگاه زنانه است. در این مدرک شما 6 مهارت ابتدایی آرایشگری به شما آموزش داده میشود تا شما بتوانید حداقل خدمات را برای مشتریان خود تامین کنید.

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

برای گرفتن مدرک آرایشگری باید به یکی از آموزشگاه‌هایی مراجعه کنید که مورد تایید سازمان فنی و حرفه‌ای باشد. پس از گذراندن دوره مهارت شما به صورت عملی و کتبی سنجیده میشود و در صورتی که آزمون‌ها را قبول شوید مدرک مورد نظر به شما اهدا خواهد شد.

آزمون‌های فنی و حرفه‌ای به صورت رسمی و یکسان در کل کشور برگزار میشود.

در این دوره به شما مهارت‌های کوتاهی مو، فر کردن مو، رنگ و مش، شینیون، آرایش چهره، اصلاح ابرو و صورت آموزش داده میشود. این مهارت‌ها حداقل مهارت‌هایی است که شما باید آنرا کسب کنید تا بتوانید انواع مختلف مشتری را پذیرش کنید. اصطلاحا به این هفت مهارت اولیه مهارت های هفت گانه آرایشگری می گویند.

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

توجه داشته باشید که میتوانید با ارتقای مهارت خود و اضافه کردن لاین‌های مختلف به سالن خود درآمد خود را نیز افزایش دهید. به عنوان مثال میتوانید با آموزش بافت مو در کنار سایر خدمات خود درآمد دیگری برای خود ایجاد کنید.

بیشتر ببینید
راهنمای خرید هودی و سویشرت

شرایط گرفتن مدرک آرایشگری زنانه چیست؟

  • یکی از شرایط اخذ مدرک آرایشگری زنانه داشتن حداقل شانزده سال سن است.
  • داشتن مدرک دیپلم دبیرستان

 

هزینه گرفتن مدرک حرفه‌ای آرایشگری

گرفتن مدرک آرایشگری زنانه بسته به شهری که میخواهید در آن مدرک خود را بگیرید میتواند متغیر باشد، مسلما در شهرهای کوچک قیمت بسیار کمتری نسبت به شهرهای بزرگ پرداخت میشود.

از سایر عواملی که هزینه کلاس‌ها به آن بستگی دارد سطحی است که هنرجو قصد دارد در آن مدرک خود را بگیرد. همینطور امکانات سالن آرایشگاه نیز میتواند در قیمت آن تاثیر بگذارد و باعث شود که هزینه‌ای بیشتر از نرخ مصوب فنی و حرفه‌ای از هنرجویان گرفته شود.

مزایای گرفتن مدرک آرایشگری بین المللی فنی و حرفه‌ای

اگر مایل هستید تا از مشاوره رایگان کارشناسان ساتیشو بهره ببرید و اخبار و اطلاعیه های بروز سالن زیبایی را دریافت کنید. به صورت کاملا رایگان فرم زیر را پر کنید.

گرفتن مدرک آرایشگری میتواند برای شما مزایای بسیار زیادی داشته باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • مدرک آرایشگری فنی و حرفه‌ای اعتبار بین‌المللی دارد و شما میتوانید با استفاده از آن اقدام به مهاجرت و یا گرفتن ویزای کاری کنید.
  • میتوانید مدرک را معادل سازی کرده و به عنوان یک مدرک دانشگاهی از آن استفاده کنید و سپس در دانشگاه‌ها به ادامه تحصیل بپردازید.
  • با استفاده از این مدرک میتوانید اقدام به گرفتن وام برای آرایشگاه و تسهیلات خود اشتغالی کنید.
  • شما با داشتن این مدرک از اعتباری برخوردار خواهید بود که میتوانید در بازار کار داخلی و خارج کشور زودتر مشغول به کار شوید.
  • شما پس از دریافت این مدرک این امکان را خواهید داشت که در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تدریس کنید.
  • برای گرفتن پروانه کسب لازم است تا شما مدرک فنی و حرفه‌ای خود را ارائه دهید.
بیشتر ببینید
چه نوع شخصیت هایی از پرواز چارتری لذت میبرند؟!

بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • قبل از اینکه در یک آموزشگاه ثبت نام کنید توجه داشته باشید که حتما مدرک مربوط به سازمان فنی و حرفه‌ای را داشته باشد.
  • همینطور یک آموزشگاه خوب مربیان باتجربه‌ای دارد. میتوانید میزان تجربه مربی را از رضایت سایر هنرجویان و یا نمونه‌کارهای آنان بسنجید.
  • سالن زیبایی که در آن قرار است دوره خود را بگذرانید امکانات لازم را دارا باشد.
  • آموزش ها را بر مبنای ساختاری که فنی حرفه‌ای مشخص کرده ارائه دهد و همه آموزش‌های تئوری و عملی را ارائه دهد.