ساتیشو

رنگ موی مناسب چهره من

محبوبه

21 تیر 1402

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

رنگ موی مناسب چهره ام را چگونه انتخاب کنم؟

رنگ کردن موها ساده ترین و موثرترین روش برای تغییر در ظاهر می باشد که امروزه خانم ها و آقایان زیادی از آن استقبال کرده اند.رنگ موها از شماره 1 تیره ترین تا شماره 10 روشن ترین رنگ، شماره بندی می شود.اگر قصد دارید موهایتان را رنگ کنید بهتر است برای انتخاب رنگ مناسب به نکاتی مانند سلیقه خود، رنگ پوست، نوع لباس پوشیدن و شغل خود توجه داشته باشید تا راحت تر بتوانید رنگ مو مناسب خود را انتخاب کنید.انتخاب رنگ موی مناسب در زیبایی چهره تاثیر زیادی دارد و باعث می شود صورت تان بازتر و موهایتان زیباتر از قبل به نظر برسد.در این مطلب ما چند روش برای انتخاب رنگ موی مناسب چهره شما پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

رنگ موی مناسب چهره من

برای انتخاب رنگ موی مناسب چهره تان نکات زیر را رعایت کنید :

انتخاب بر اساس رنگ پوست

شناخت رنگ پوست برای داشتن رنگ مویی مناسب چهره و ظاهر شما یک نکته کلیدی است. انتخاب رنگی که با پوست شما هماهنگ نیست می تواند ویژگی های صورت را از بین ببرد و ظاهر غیر طبیعی به شما ببخشد.

همچنین ببینید: رنگ مو در بارداری

 ابتدا باید تشخیص دهید پوست شما تن رنگی سرد دارد یا گرم

برای اینکه بدانید پوست سرد یا گرمی دارید ، به رگ های داخل بازو نگاه کنید.

افرادی که پوست گرمی دارند رگ هایشان سبز است و معمولا چشمان تیره ای همچون قهوه ای، سیاه دارند.افرادی که پوست گرمی دارند زیرتن های زرد رنگی خواهند داشت. این افراد با رنگ هایی همچون قهوه ای، زرد و کرم ظاهر خوبی خواهند داشت.برای پوست گرم، قهوه ای تیره ، قهوه ای گرم، قهوه ای طلایی، طلایی گرم و هایلایت قرمز و سایه بلوند طلایی و رنگ هایی که پایه طلایی یا قرمز و نارنجی دارند ،عالی خواهد بود. از به کار بردن رنگ هایی همچون آبی،بنفش و خاکستری پرهیز کنید.

بیشتر ببینید
50 عکس مدل مو عجیب مردانه و پسرانه جدید و خاص

افرادی که پوست سردی دارند رگ های موجود در بازوهایشان به رنگ آبی است و معمولا رنگ چشم هایی همچون آبی، سبز یا خاکستری را خواهند داشت.افرادی که تن سردی دارند، زیرتن های صورتی رنگی خواهند داشت. این افراد با رنگ های آبی، قرمز، بنفش ظاهر خوبی خواهند داشت.رنگ شرابی و بژ ، قهوه ای شکلاتی و یا رنگ های مسی و گیلاسی گزینه خوبی برای پوست های سرد می باشند. برای تن رنگی سرد، سعی کنید از قهوه ای خاکستری سرد یا بلوندهای سرد در سایه هایی از مینک تا پلاتینی و یخی سفید استفاده نمایید. از به کار بردن رنگ های طلایی، زرد، قرمز و برنزه خودداری کنید.

 ممکن است رنگ پوست شما خنثی باشد:

بعضی از افراد هیچ کدام از پوست های سرد یا گرم را ندارند و پوست تنشان خنثی است. این افراد صورتی یا سایه زرد مشخصی روی پوست خود ندارند. رگ های آن ها به طور واضح آبی یا سبز نیست. افرادی که چنین پوستی دارند می توانند هر رنگی را انتخاب کنند.

رنگ موی مناسب چهره

انتخاب بر اساس رنگ چشم ها

رنگ چشم نیز می تواند رنگ موها را تعیین کند. چشم های آبی و سبز با رنگ های قرمز، قهوه ای یا بلوند بهتر ست می شوند. همچنین، بهترین رنگ مو برای چشم مشکی یا قهوه ای تیره رنگ هایی مانند رنگ موی فندقی، شکلاتی، ماهگونی یا رنگ مو نسکافه ای مناسب است.

انتخاب بر اساس سن

رنگ موهای تیره، قهوه ای و مشکی برای افراد جوان مناسب تر است.اگر در سنین بالا، رنگ موهای شما سفید شده است از رنگ های بلوند استفاده کنید اما اگر در سنین بالا، موهای شما هنوز رنگ دانه های طبیعی خود را حفظ کرده اند، بهتر است از رنگ مو استفاده نکنید و ظاهر طبیعی خود را حفظ کنید.

بیشتر ببینید
55 مدل کاشت ناخن جدید 1401

برا انتخاب بهترین رنگ مو میتوانید از روش های زیر استفاده کنید:

کمی روی موهای خود تست کنید

قسمت کوچکی از موها را با گیره ببندید. این قسمت را رنگ کنید تا ببینید چه ظاهری برایتان ایجاد می کند.

کلاه گیس بپوشید

اگر می خواهید قبل از رنگ کردن موها ظاهر آن را مشخص کنید، کلاه گیس بپوشید. کلاه گیس ها با رنگ های مختلفی در بازار موجود است  می توانند بدون رنگ کردن موها ایده خوبی در مورد نوع رنگ به شما بدهند. 

به سراغ آرایشگر بروید

اگر اولین بار است که موهای خود را رنگ می کنید بهتر است به سراغ آرایشگر بروید. این افراد بهترین سایه رنگی را انتخاب می کنند.

رنگ موی مناسب

| امیدواریم از دیدن این مطلب لذت برده باشید |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها