همه چیز در مورد کاشت ناخن پا

زیبایی دست و پا به ناخن های آراسته و خوش‌فرم وابسته است. هر كسی می‌تواند با تغییر فرم، ناخن‌ها را آراسته كرده و زیبایی‌اش را بیشتر كند. کاشت به ناخن های دست محدود نشده و می توانیم برای ناخن های پا نیز از آن استفاده کنیم. کاشت ناخن پا به ویژه به کسانی که ناخن هایی نازک، شکننده و بد فرم دارند می تواند کمک کند. زیرا مقاومت ناخن ها را بالا می برد و باعث زیبایی بیشتر پاها می شود. برای این کار، همانند ناخن های دست، روش های مختلفی وجود دارد، مانند اکریلیک، پلی ژل، ژلیش، و … که هرکدام ویژگی و مزایای خود را دارند.

کاشت ناخن پا

مزایای کاشت ناخن پا

پنهان کردن ناخن های شکسته و آسیب دیده

اگر به هر دلیلی از ناخن‌های پای خود راضی نیستید، کاشت ناخن پا می‌تواند برای شما مناسب باشد. کاشت ناخن‌های پا نقص‌های ناخن‌های شما را می‌پوشاند و  باعث می شود که انگشتان پاهایتان همان‌طور که همیشه می‌خواستید به نظر برسند.

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

اگر علاقه مند به مانیکور و پدیکور هستید و می خواهید کاشت ناخن را به صورت حرفه ای آموش ببینید دوره آموزش مانیکور حرفه ای ساتیشو بهترین گزینه برای شما است که می توانید به صورت آنلاین آموزش ببینید و وارد بازار کار شوید.

ماندگاری کاشت ناخن پا

شاید برایتان پیش آمده باشد که دو روز بعد از مراجعه به سالن آرایشی و انجام پدیکور، لاک برخی از ناخن‌های پاهایتان خراب شده یا به کلی از بین رفته باشد. بعد از کاشت ناخن پا، ترک خوردن لاک یا خراب شدن آن کمتر اتفاق می‌افتد، و شما می‌توانید به مدت دو هفته کامل قبل از ترمیم، از کاشت ناخن پا لذت ببرید.

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

کاشت سریع و آسان ناخن پا

مراحل کاشت ناخن روی انگشتان پا نسبتاً سریع است و تقریباً به همان اندازه زمان کاشت ناخن‌های دست طول می‌کشد.

بیشتر ببینید
سرم جوانسازی پوست چیست ؟

مزایا و معایب کاشت ناخن

مزایا و معایب کاشت ناخن 

همچنین ببینید: طراحی ناخن پا عروس

معایب کاشت ناخن پا

کاشت ناخن پا اگر به مدت طولانی گذاشته شود، باعث تغییر سطح ناخن شده و صفحه اصلی ناخن را از بین می برد. كاشت ناخن پا به مرور زمان باعث ایجاد مشكلات بیشتری نیز می شود. مانند تغییر رنگ ناخن، التهاب دور ناخن و خط خط شدن روی ناخن پا.

احساس ناراحتی در انگشتان پا

داشتن ناخن‌های بلند پا ممکن است زیبا به نظر برسد، اما وقتی صحبت از راحتی روزمره به میان می آید، بهتر است بدانید که کاشت ناخن پا ممکن است احساس ناراحتی بیشتری در شما ایجاد کند. محصور کردن انگشتانی که ناخن‌های آن به تازگی بلندتر شده‌اند می‌تواند باعث ساییده شدن ناخن به قسمت جلویی کفش شود و در هنگام انجام ورزش‌هایی مانند دویدن، پیاده روی یا تمرین‌های ورزشی در باشگاه احساس درد ایجاد کند.

رشد داخلی ناخن های اصلی

بسیاری این واقعیت را تأیید کرده‌اند که کاشت ناخن پا می‌تواند منجر به رشد داخلی ناخن‌های پا شود که خود می‌تواند باعث عفونت‌های جدی‌ انگشت پا باشد. ناخن‌های اکریلیک روی انگشتان پا سخت و انعطاف‌پذیر هستند و به همین دلیل هنگامی که در حال راه رفتن هستید، ناخن‌های شما امکان خم شدن و انقباض را ندارند. و باعث می شود ناخن اصلی در انگشت شما فرو رفته و منجر به رشد داخلی ناخن پا شود.

آموزش کاشت ناخن پا با پلی ژل

کاشت ناخن پا با پلی ژل یک روش ساده است که می توانید در منزل هم انجام دهید. همچنین این روش کاشت به مواد و ابزار زیادی نیاز ندارد.

کاشت ناخن پا با ژل

همچنین ببینید: معرفی ابزار کاشت ناخن

1. پدیکور ناخن پا

اولین کاری که قبل از هر کاشتی باید انجام دهید، مانیکور و پدیکور ناخن است. برای صاف و صیقلی کردن سطح ناخن، ابتدا با استفاده سوهان برقی قسمت پایین سطح ناخن را سوهان بکشید و صاف کنید و تمام کوتیکول ها را عقب بزنید. همین کار را برای اطراف ناخن نیز انجام دهید. بعد از این که سطح ناخن به طور کامل صاف شد، با یک سوهان باریک تر، پوست های اضافی اطراف ناخن را جدا کنید. کوتیکول و پوست های کلفت تر را می توانید با ناخن گیر با قیچی کوتیکول از بین ببرید. و در آخر نیز با یک سرسوهان گرد کوچک تمام پوست های اضافی اطراف ناخن را پاک کنید.

بیشتر ببینید
رژگونه شیگلم بخریم یا نه؟ بررسی و نقد رژگونه برند شیگلم

2. مواد گذاری با پلی ژل:

بعد از سوهان کشی، ابتدا پرایمر و سپس بیس کت را روی ناخن ها بزنید و اجازه دهید خشک شود. این کار باعث می شود مواد بیشتر به ناخن بچسبد و به مرور زمان از روی آن جدا نشود همچنین مانع از آسیب دیدن سطح ناخن توسط مواد کاشت می شود. مقدار کمی از پلی ژل را با یک کاردک بردارید و به روی ناخن منتقل کنید. سپس با یک براش خیس روی آن به آرامی ضربه بزنید و به طور کامل روی ناخن پخش کنید تا شکل مورد نظر را به خود بگیرد. سپس آن را زیر دستگاه UV یا LED قرار دهید.

3. سوهان کشی و لاک:

بعد از خشک شدن، سطح پلی ژل را با سوهان صاف کنید تا ناهمواری های آن از بین برود و ناخن فرم و شکل زیبا و صافی پیدا کند. و بعد آن، لاک مورد نظر خود را به ناخن هایتان بزنید. در صورت تمایل می توانید از طرح های ناخن پا نیز برای زیبایی ناخن هایتان استفاده کنید. دقت داشته باشید که اگر از لاک ژل یا ژلیش ناخن برای طراحی ناخن های خود استفاده می کنید، حتما دو بار لاک بزنید و هر بار آن را در دستگاه خشک کنید.

| امیدواریم از دین این مطلب لذت برده باشید. |