آموزش اصلاح ابرو در خانه

ابرو یکی از مهمترین اعضای صورت است و در زیبایی بانوان نقش مهمی دارد. امروزه دختران و زنان جوان خوش استایل، علاوه بر رفتن به آرایشگاه به برداشتن و یا اصلاح ابرو در خانه اقدام می کنند. شما برای انجام این کار و برداشتن ابرو نیاز به آموزش خواهید داشت.
راه‌های فراوانی برای شکل‌دادن به ابروها وجود دارد.
بنابراین برای یادگیری و برداشتن ابروهای خود از طریق موچین، نخ  و موم یا تیغ در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه یک مدل ابروی خوب داشته باشیم؟

طرح و مدل خوب ابرو، براساس تناسبات و ویژگی‌های صورت برای به دست آوردن بهترین نتیجه است. بنابراین با در نظر گرفتن شکل و اندازه بینی و حالت چشم‌ها مدل ابروی خود را انتخاب می کنید. شما باید درمورد انواع فرم صورت، فرم لب، رنگ پوست و انواع استایل آشنا باشید.
همچنین مدل برداشتن ابرو براساس شکل و بلندی پیشانی، استخوان گونه‌ها، شکل دهان و فرم صورت بسته به اینکه بیضی، گرد، مثلثی یا مربعی باشد، تعیین می‌شود. به علاوه، فاصله بین چشم‌ها، بینی، لب ها و پیشانی را حتما موقع اصلاح ابرو در نظر بگیرید.

اصلاح ابرو در خانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

همچنین ببینید: اسکراب چیست؟

مراحل برداشتن ابرو

برای اصلاح ابرو در خانه، ابتدا صورت را با آب گرم بشویید
آب گرم به آرامش پوست و فولیکول مو کمک می‌کند تا راحتتر برداشته شود. سپس صورت خود را پس از شستشو، پاک کرده و خشک کنید تا رطوبت آن از بین برود.

در صورت لزوم ابروها را کوتاه کنید
برای اصلاح ابرو در خانه، ابروهای خود را مستقیماً به سمت بالا شانه زده و موهای بلندتر از حد معمول را باید کوتاه کنید. از یک شانه معمولی دندانه دار یا برس ابرو برای فشار دادن موهای ابرو به سمت بالا استفاده کنید و سپس با قیچی کوچک ابرو، آنچه را که خارج از شکل است کوتاه نمایید. اگر ابروهای بلند یا پرپشتی دارید، ممکن است نیاز به برداشتن حجم بیشتری داشته باشند. موهایی که باید برداشته شوند، انتخاب کنید.
ابتدا مداد سفید را روی موهایی که باید از هر دو ابرو (زیر، بالا و بین دو ابرو) برداشته شوند، بکشید. پوست اطراف ابرو را محکم کشیده و با گرفتن موچین تمیز در نزدیکی مو، شروع به برداشتن موهای زائد کرده (در جهت رشد مو) و آنها را از بین ببرید.

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

روی بالای ابروها کار کنید
هنگام برداشتن موهای بالای ابرو، مراقب باشید. فقط موهای ظریفی را که خارج از شکل و فرم ابروها هستند را بردارید.

روی وسط ابروها کار کنید.
حالا موهای زائد را از وسط دو ابرو بردارید. عقب بایستید و ابروها را خوب تنظیم کنید. با فاصله از آینه بایستید تا ابروها از نظر بصری متعادل به نظر برسند. سپس موهایی که برای یکدست و قرینه شدن ابروها لازم است را بردارید. در نهایت، موهای زائد را با دستمال کاغذی جمع کنید.

بیشتر ببینید
میکاپ لایت برای پوست تیره: راز زیبایی زنان با پوست تیره

تسکین پوست
در آخر، اگر پوست شما قرمز یا تحریک شده، از یک مرطوب کننده یا تونر تسکین دهنده صورت بهره بگیرید.

آموزش اصلاح ابرو در خانه

ترفندهای اصلاح ابرو در خانه

1. برداشتن ابرو با موچین

نکته مهم در آموزش برداشتن ابرو با موچین استفاده از موچین مناسب است. از موچین تیزی استفاده کنید که تارهای مو را از هم جدا می‌کند، به‌خوبی می‌گیرد و بدون تلاش و فشار زیاد بیرون می‌کشد. بهتر است که ابروهای خود را پس از دوش‌گرفتن بردارید؛ زیرا در این زمان پوست نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شود و راحت‌تر می‌توانید تارهای ابرو را بردارید. در صورت قرمزشدن پوست، برای تسکین فوری از پماد استفاده کنید.
یکی از مشکلات برداشتن ابرو با موچین برداشتن تعداد زیادی از تارهای ابرو است؛ به‌ویژه وقتی از ذره‌بین استفاده می‌کنید . همچنین ممکن است که به‌راحتی، با برداشتن تارهایی که بلند و خارج از محل مناسب به نظر می‌رسند، ساختار ابرو را به هم بریزید. معمولا این تارهای ابرو بخش‌های مهم ابرو هستند و برداشتن آنها موجب می‌شود ابرو کمی خالی شود.

اصلاح ابرو در خانه با موچین

2. برداشتن ابرو با موم

برداشتن ابرو با موم شبیه برداشتن موهای زائد پا با موم است؛ البته با این تفاوت که در اینجا باید دقت و ظرافت بسیار بیشتری به خرج دهید؛ بنابراین بهتر است که این کار را نه خودتان، بلکه فرد ماهر و متخصص انجام دهد.
مزیت اصلی برداشتن ابرو با موم در مقایسه با روش استفاده از موچین این است که رشد مجدد ابروها بیشتر طول می‌کشد. به‌علاوه، پوست نیز صاف و نرم می‌شود و موهایی که دوباره رشد می‌کنند با گذشت زمان نازک‌تر می‌شوند. منتها استفاده از موم دردناک است و موجب تورم و قرمزی پوست صورت می‌شود که ممکن است چند ساعت ادامه یابد.

همچنین ببینید: روش های پاک کردن آرایش 

آموزش برداشتن ابرو با موم
مقداری موم گرم و حرارت داده شده را با دقت بر روی موهای زائد بالای ابرو و حتی پوست صورت، اعمال نمایید. سپس یک نوار کاغذی کوچک را بر روی آن گذاشته و به سرعت آن را جدا نمایید تا موها با آن بیرون کشیده شوند. در نهایت از یک ژل مخصوص بر روی این نواحی بهره بگیرید تا قرمز نشود.

اصلاح ابرو در خانه با موم
3. برداشتن ابرو با نخ

در این روش از نخ یا بند نازکی برای برداشتن تارهای ابروی خود استفاده می‌کنید. این روش نسبت به استفاده از موچین یا موم دقیق‌تر است و درد کمتری دارد. فردی متخصص که برای برداشتن ابرو با نخ آموزش دیده است می‌تواند این کار را انجام دهد؛ بنابراین از این روش معمولا در آرایشگاه‌ها استفاده می‌شود. استفاده از این روش بسیار لذت‌بخش است و در پایان، مدل ابروهایتان عالی می‌شود.
نکته اینجاست که خودتان نمی‌توانید این کار را انجام دهید و باید مدل‌دادن به ابروها را به فردی متخصص بسپارید.

بیشتر ببینید
لمینت ناخن چیست؟

همچنین ببینید: ماسک مو برای درمان مو خوره 

آموزش اصلاح ابرو با نخ در خانه
از یک نخ محکم ،پنبه ای ،تمیز و استریل شده برای اصلاح ابرو استفاده کنید.
یک هد بند، دور خط موی فرد مورد نظر (قسمت پیشانی) ببندید.
قبل از اصلاح با نخ، مدل و شکل ابرو را از مشتری سوال کنید. بررسی کنید که آیا مدل دلخواه وی، قابل انجام میباشد یا خیر.
شکل و اندازه صحیح ابروها را اندازه بگیرید.
با نخ یک حلقه درست کنید.
شروع به کشیدن موها بین علامتی که در گوشه داخلی هر ابرو ایجاد کرده اید، کنید. از فرد موردنظر، بخواهید با هر دو دست پوست را از پایین و بالا بکشد. موها را در جهت مخالف رشد بکشید.
موهای زائد بالای ابرو را بردارید. ابروها باید به تدریج تا بالاترین نقطه مشخص شده روی پوست قوس شوند. اگر هر مویی فراتر از گوشه بیرونی چشم باشد، این موها را در جهت مخالف رشد بردارید.
همچنین موهای زیر ابرو را حذف کنید.
ابروها را در برابر رشد آنها شانه زده و به دنبال موهای اضافه و درهم باشید. آنها را می‌توانید با موچین از بین ببرید.

اصلاح ابرو در خانه با نخ
4. تیغ؛ بهترین ابزار برای برداشتن بالای ابرو

برخی از آرایشگران ابرو را با موم یا بند انداختن مرتب می کنند، اما به خاطر داشته باشید که این کار نیازمند مهارت کافی است. بهترین وسیله برای برداشتن ابرو تیغ است. به این خاطر که در روش های دیگر موهای ابرو از ریشه در می آیند و همین امر باعث باز شدن منافذ پوست می شود و با ورود آلودگی از طریق این منافذ، احتمال بروز جوش و آکنه افزایش می یابد. همچنین طرز برداشتن ابرو با موچین روشی تهاجمی است و در طولانی مدت منجر به چروک شدن پوست این ناحیه می گردد.

همچنین ببیید: معایب اصلاح با تیغ 

علاوه بر این ابرو برداشتن با تیغ آسان تر از روش های دیگر است و وقت کمتری می گیرد. تنها مشکلی که این وسیله دارد رشد سریع ابروها پس از اصلاح آن ها با تیغ است، به همین خاطر بیشتر خانم ها مایل به برداشتن ابرو با موچین هستند. طریقه برداشتن ابرو با موچین از دقت بالاتری نسبت به روش های دیگر برخوردار است. اگر قصد برداشتن ابرو در خانه را دارید بهتر است از موچین یا تیغ استفاده کنید، زیرا استفاده از اپیلاسیون یا بند نیازمند دقت و مهارت زیادی است و ممکن قسمت های اصلی ابرو را بردارید و کلا فرم ابرویتان را به هم بریزید.

اصلاح ابرو در خانه با تیغ

| امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید |