ساتیشو

معنی علائم روی لوازم آرایشی چیست

محبوبه

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

معنی علائم روی لوازم آرایشی چیست

لوازم آرایشی جز آن دسته از کالاهایی است که اغلب افراد به صورت روزانه از انواع مختلف آن استفاده می‌کنند. روی جلد و بسته بندی محصولات آرایشی و مراقبت از پوست نمادها و علامت های مختلفی وجود دارد. معنی علائم روی لوازم آرایشی چیست؟

در این مطلب سعی کردیم مهم ترین و پرتکرار ترین علائم و نشانه ها رابررسی کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

معنی علائم روی لوازم آرایشی چیست

نماد‌ e

این علامت نشان می‌دهد که به‌طور میانگین و متوسط چه حجمی از محصول داخل بسته وجود دارد در واقع، این علامت به شما خبر می‌دهد که هزینه چه حجمی از یک محصول را پرداخت کرده‌اید.

معنی علامت ای روی لوازم آرایشی

مدت‌زمان استفاده پس از بازکردن

 این علامت نشان دهنده تاریخ انقضای محصول است. یعنی مدت زمانی که بعد از باز شدن درب محصول می توانید از آن استفاده کنید. مثلا علامت 12 روی تصویر نشان دهنده این است تاریخ مصرف این محصول 12 ماه است و از زمانی که درب محصول باز می شود تا 12 ماه قابل استفاده است.

همچنین ببینید: آموزش زاویه دار کردن صورت با آرایش 

معنی علامت تاریخ مصرف روی لوازم آرایشی

علامت سیب سلامت

این علامت مختص محصولات ساخت ایران است که درج آن بر روی تمامی بسته بندی های محصولات آرایشی و بهداشتی اجباری می باشد. از این رو این نماد که در گروه استانداردهای داخلی قرار می گیرد را به عنوان مجوزی برای ورود به بازارهای داخلی می شناسند.

معنی علامت سیب سلامت روی لوازم آرایشی

علامت شعله

یکی از علائم پشت لوازم آرایشی وجود یک شعله افروخته است. این علامت نشان‌ دهنده این نکته است که مواد به کار رفته در تولید محصول آرایشی، باعث اشتعال‌زا بودن محصول شده‌اند.پس در صورت مشاهده علامت شعله روی لوازم آرایشی جوانب احتیاط را در نظر بگیرید و آن را از گرمای زیاد یا آتش دور نگه دارید.این علامت اکثرا در کالاهای زیبایی‌ مو و ناخن مشاهده می گردد.

بیشتر ببینید
تفاوت آمبره و سامبره

معنی علامت آتش روی لوازم آرایشی

حلقه موبیوس  

این علامت مثلثی شکل با سه فلش نماد قابلیت بازیافت محصولات می باشد. اگر در وسط آن عددی درج شده باشد، بیانگر آن است که چه مقدار از بسته بندی محصول از مواد قابل بازیافت ساخته شده است. اگر هیچ عددی داخل آن نباشد، یعنی پکیج محصول کاملا قابل بازیافت است.

معنی علامت سه فلش روی لوازم آرایشی

علامت دستی با کتاب

بر روی بسته بندی برخی محصولات آرایشی و بهداشتی نمادی شبیه یک دست با کتاب گذاشته می شود. هنگامی که این علامت را دیدید، بدانید که به دلیل عدم وجود فضای کافی، درج تمامی اطلاعات محصول از جمله مشخصات، ترکیبات، نکات استفاده و … امکان پذیر نبوده است. لذا اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در مورد محصول و کارکرد آن هستید، می توانید بروشور داخل جعبه را مطالعه کنید.

همچنین ببینید: کراتینه بهتر است یا گلت

معنی علامت دست با کتاب روی لوازم آرایشی

علامت لیوان شکسته

بعضی از محصولات آرایشی و بهداشتی در بسته‌بندی‌هایی از جنس شیشه و مواد شکستنی عرضه می‌شوند. این نماد نشان می‌دهد که باید حواستان را جمع کنید تا محصول موردنظر نشکند.

معنی علامت لیوان شکسته روی لوازم آرایشی

علامت خرگوش در حال جهش

درج علامت خرگوشی که در حال جهش است بر روی محصولات حاکی از آن است که محصول مورد نظر در کل فرآیند تولید بدون هیچ گونه تست و ظلم بر روی حیوانات ساخته شده است. این نماد به کمپانی هایی که قانون عدم تست حیوانی بر روی محصولات آرایشی و بهداشتی را رعایت می کنند، داده می شود.

معنی علامت خرگوش روی لوازم آرایشی

اکنون که با علائم ونمادهای مهم درج شده بر روی محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا شده اید، می توانید به راحتی در زمان خرید با آگاهی کامل از ویژگی های محصولات، محصول مناسب و مد نظر خود را انتخاب کنید.

بیشتر ببینید
مدل آرایش برای خواستگاری

|امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

3/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها